LUPTA CU BOALA PRIN MIJLOACE NATURISTE

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

LUPTA CU BOALA PRIN MIJLOACE NATURISTE

Mesaj  Admin la data de Joi Mar 06, 2008 12:17 pm

BOALA – adevărul

articolul poate fi gasit pe situl SANATATEA-TA.EU (c) 2008 Silvian Guranda

Cu cât boala este mai veche, cu atât trebuie lucrat mai mult la întărirea corpului și a susținerii funcțiilor sale, prin mijloace naturale - acestea nu au efectele adverse ale medicației alopate și, dacă sunt corect dozate, nu sunt toxice. Efectul lor se instalează mai lent, dar este unul de durată.



Boala cronică – indiferent despre ce boala ar fi vorba, este una complexă și, în general, afectează întregul organism (chiar dacă este vorba de o boală a unui anumit organ, nimeni nu știe cu precizie dinainte dacă, cum și cât de mult vor fi afectate și alte organe!). De aceea, tratamentul trebuie să fie unul complex și să se adreseze, cu ajutorul mijloacelor naturale, întăririi și susținerii întregului organism.



Indicațiile de mai jos sunt orientative, deși deosebit de valoroase, și merită luate serios în calcul și aplicate cu perseverență (aceasta este cheia).



PENTRU A REUȘI ÎN LUPTA CU BOALA:

Este extrem de important

(1) să vă mențineți DORINTA de a LUPTA cu boala, oricât de lungă sau complicată ar putea fi lupta (nimeni nu știe dinainte!)

(2) să va mențineți SPERANTA ca veți reuși

(3) să ajutați corpul să aibă o cât mai bună IMUNITATE, o FUNCȚIONARE EFICIENTĂ și să susțineți FUNCTIILE VITALE prin următoarele mijloace:



1. ALIMENTAȚIE DE CALITATE

eliminați alimentele dăunătoare: prăjelile de orice fel (inclusiv cartofi prăjiți sau carne prăjită, margarina, zahărul (folosiți miere de albine și polen), sarea de bucătărie (eventual, în cantități foarte mici, e permisă sarea de mare), carnea – în special cea de mamifere (consumați numai pește oceanic de adâncime, cu carne albă, sau carne de pui crescut natural, fără antibiotice), mezelurile, laptele dulce (e permis laptele acru sau iaurtul), brânzeturile fermentate – caș, telemea, cașcaval etc. (e permisă brânza de vacă proaspătă, nesărată), pastele făinoase și pâinea albă (mâncați numai neagră și bine coaptă, eventual faceți Dvs.!), alunele și arahidele, semințele prăjite (cu sau fără ulei) și/sau sărate (înlocuiți-le cu semințe de dovleac, in, floarea soarelui, susan – toate crude, neprăjite și nesărate);

consumați alimente cât mai puțin prelucrate termic (de preferință crude!): multe fructe și salate de legume și rădăcinoase rase, precum și frunze verzi sau uscate (pătrunjel, mărar, țelină, măghiran, etc. – toate contin clorofilă, care este puternic detoxifiantă; plantele aromatice sunt și antibacteriene, antivirotice și antifungice); ceapă, usturoi, praz; produse apicole: polen, miere, propolis; folosiți argilă (apă de argilă, intern)



2. LICHIDE (min. 2 litri pe zi – ceaiuri, sucuri naturale, ciorbe, apă etc); apa de la robinet să o fierbeți neapărat (conține microorganisme patogene; parțial, clorul se elimină prin fierbere)



3. EXCREȚIE BUNĂ – prin toate cele 4 porți de eliminare.

INTESTIN

- să aveți măcar un scaun pe zi (folosiți clismele la nevoie [gălbenele, mușețel], sau ceaiuri laxative, prin rotație, câte 2 săptămâni, cu pauze; eventual, supozitoare cu glicerina);

- toxinele prelucrate de ficat se elimină prin bilă, care este evacuată din intestine prin scaun (de aceea e important să aveți măcar un scaun pe zi și să consumați fibre alimentare care mătură intestinul și absorb toxinele). Din nefericire, o parte din bilă e reabsorbită în intestine și toxinele se recirculă prin sânge (de aceea e importantă evacuarea regulată a materiilor fecale și folosirea fibrelor alimentare care rețin toxinele și curăță intestinul)



RINICHI

- consumați suficiente lichide – de la 2 litri în sus, zilnic (apă, ceaiuri, sucuri de legume și fructe, supe etc)

- câte o baie caldă (cat suportați, cca. 10-20 min.) la 3-4 zile sau măcar una pe săptămână; în timpul băii consumați ceai cald (salvie, gălbenele, rozmarin etc - după baie, sub plapumă, la transpirat o oră, apoi urinați și vă schimbați pijamaua și… la somn! Creșteți treptat durata băilor; să vă hidratați bine, întrucât se pierd electroliți, prin transpirație. Suferinzii de inimă sau cu probleme vasculare cerebrale – atenție la temperatura apei în cadă! (se produce vasodilatație, crește frecvența sau/și tensiunea arterială)



PIELE

- v. pct. 3 (eventual câte o sauna – va puteti confectiona un tub din carton, în care va inchideti ermetic și cu feonul incalziti aerul pana cand incepeti să transpirati; cresteti treptat durata; să va hidratati bine, intrucat se pierd electroliti, prin transpiratie.

- miscare: plimbare, mers mai rapid, alergare (dupa cum suportati), gimnastica – ideea este (a) să puneti sagele în miscare sis a il oxigenati (astfel se mobilizeaza toxinele din celule și se oxigeneaza – se stie ca Borrelia, care produce boala Lyme, este sensibila la oxigen) și eventual să ajungeti (b) să transpirati. Efectul anti-stresant și imunostimulat al miscarii este, de asemenea, recunoscut. Ea regleaza și somnul, metabolismul, intareste intregul organism (de la sistemul imunitar, metabolism, detoxifierea, pana la functiile circulatorii, respiratorii și neurologice).



PLAMANI

- v. punctele de mai sus

- plimbare sau gimnastică, însoțite de respirații profunde, ample, neforțate

- inhalații cu ceai de plante - gălbenele, mușețel etc. sau ace de brad, pin etc.; aceleași îndrumări ca la băile calde: creșteți gradat durata, nu forțați; nu ieșiți afară în frig și nu stati în curent dupa inhalatii (de regula, faceti-le seara, inainte de culcare)



4. MISCARE

- v. punctul 3 (Piele)

- ca reguli generale:

- zilnic minim 2-3 km plimbare ușoară, prin zone cât mai curate (spații verzi, străzi puțin poluate), fără grija ajunsului la timp la serviciu, presiunea unor cumpărături care trebuie făcute etc.

- gimnastică de înviorare sau exerciții de întindere (în special dimineața); le puteți practica și peste zi, de 2-3 ori, chiar dacă numai câte 2-3 minute de mișcare – contează mobilizarea articulațiilor și punerea sângelui în mișcare (torentul sanguin nu numai că oxigenează și alimentează cu nutrienți celulele corpului, dar și mobilizează deșeurile celulare, toxinele, agenții patogeni etc.)

- în timpul exercițiilor sau a plimbării, respirați ritmic, profund, abdominal (diafragmatic), relaxat (nu forțați! - respiratul să fie o plăcere, o bucurie, o delectare!)

- exercițiile mai intense de gimnastică sau alergările, să le faceți cu o zi de pauză între ele, pentru refacere



5. SOMN

Nimic nu poate înlocui somnul! – somnul natural. În timpul somnului corpul se reface, creierul se decuplează de la torentul informațional de peste zi, organele se odihnesc (a nu se manca seara înainte de culcare, iar la cina nu consumați mâncări greu digerabile: carne, grăsimi, semințe, lactate etc – preferabil fructe crude, compot sau coapte, salate verzi, salate de crudități, sucuri naturale, ceai etc). Puteți folosi ceai sau pulbere de valeriană, talpa gâștei și hamei, ceai sedativ sau calmant (Plafar) – plantele medicinale au un efect blând, nu dau efecte secundare, nu sunt toxice (dacă se respectă dozele prescrise) etc. Un duș rece la picioare înainte de culcare poate ajuta. Aerisiți foarte bine camera înainte de culcare, scoateți toate aparatele din priză, faceți întuneric absolut, folosiți o saltea mai tare și dormiți, pe cât posibil, fără pernă (sau cu un puișor mic). Dacă aveți dificultăți la adormire în poziția culcat pe spate, culcați-vă pe o parte (dreapta). Poziția ideală este cu capul spre nord sau, eventual spre nord-est, est.



6. SCOPURI CLARE

Un plan de luptă, de acțiune pe termen scurt (zile), mediu (săptămâni-luni) și lung (1,2 sau mai mulți ani) este deosebit de benefic și absolut vital! – cum o spune psihiatrul vienez Viktor Frankl:

”Omul nu poate exista fără un punct fix în viitor. În condiții obișnuite, întregul său prezent se modelează în jurul acelui punct din viitor spre care el se îndreaptă, așa cum pilitura de fier se orientează spre polul unui magnet” - Viktor E. Frankl, The doctor and the soul, p.99



„Într-adevăr, supraviețuirea depinde de direcție. Totuși, supraviețuirea nu poate fi valoarea supremă. Câtă vreme viața nu indică spre ceva de dincolo de ea însăși, supraviețuirea nu are logică și nici sens. Nici măcar nu este posibilă. Aceasta este chiar lecția pe care am învățat-o eu în cei trei ani petrecuți la Auschwitz și Dachau și care, între timp, a fost confirmată și de psihiatrii care au studiat viața prizonierilor de război: numai cei care erau orientați către viitor, către un scop din viitor, către un rost de împlinit în viitor, au avut șanse să supraviețuiască”. Viktor E. Frankl, Man’s search for ultimate meaning, pp. 134-135



„Ar trebui să ne fie clar, deci, că până și în condițiile lagărelor de concentrare psihoterapia sau igiena mintală nu pot fi eficiente decât dacă se îndreaptă către factorul crucial, respectiv acela de a ajuta mintea să găsească un scop în viitor, de care să se țină. Căci o viață sănătoasă înseamnă a trăi cu un ochi ațintit spre viitor”. - Viktor E. Frankl, The doctor and the soul, p. 102



Ce doriți să realizați? – să vă bucurați de sănătate și de viață alături de cei dragi, să va renovați casa, să găsiți un serviciu mai bun, să vă ajutați copiii să termine școala și să ajungă să aibă casa și familia lor etc. Dorințele acestea, visurile acestea sunt absolut vitale. În lipsa unui vis motivator, a unui scop clar pe care îl dorește să îl atingă, omul cade în depresie, în apatie, se demobilizează, viața devine fără sens... omul ajungând să viețuiască acel “vid existențial” (Viktor Frankl), un sentiment chinuitor de gol interior, de lipsă de sens, care poate întreține sau poate conduce în anumite conjucturi la tulburări sufletești mai grave, dacă nu e stopat prompt prin orientarea către un scop de împlinit, către ceva care să aibă rost pentru om.



7. FAMILIA și prietenii

De unul singur e greu, dacă nu chiar imposibil să rezistăm. Suntem făcuți să trăim printre oameni și pentru ei. Dragostea, respectul reciproc, buna înțelegere, încrederea, visele comune, sunt hrana cu care sufletul nostru se hrănește. Fără viața de familie și/sau socială ne veștejim. Înflorim alâturi de cei dragi, găsim în ei un rost de a fi, de a trăi cu ei și pentru ei, de a le face bine de a ne bucura de binele pe care ei ni-l fac. Familia (mai ales!) și prietenii (de încredere!) trebuie să cunoască lupta Dvs. și să va susțină. Dacă vă prețuiesc și vă iubesc, vă vor înțelege și vă vor sprijini cu tot ce pot și știu. Vor greși probabil, căci nimeni nu e perfect, dar există iertare și șansa de a o lua mereu de la capăt, de a crește în relație. Nici unul dintre noi nu suntem perfecți. Boala ne poate face mai arțăgoși, mai egoiști sau, dimpotrivă, apatici, deprimați. Boala ne poate chinui și fizic și sufletește (incertitudine, teamă, frustrarea datorată de imposibilitatea de a găsi un răspuns la întrebarea “De ce? De ce mi se întâmplă tocmai mie? Cu ce am greșit?”), ne poate face o povară pentru cei dragi și pentru noi înșine, dar împreună, alături de cei dragi, crucea poate fi purtată altfel. Poate nu va fi mai ușoară, dar cei dragi vor pune și ei umărul la ea. Și. alături de ei, de dragul lor și cu dragostea lor, o putem purta altfel, o putem îndura cu altă inimă, cu alte motivații, cu mai mult curaj, cu nădejde. Nu suntem singuri! – și ăsta e un adevărat dar de la Dumnezeu!



8. UN NOU STIL DE VIAȚĂ

Când cele de mai sus devin obiceiuri, parte integrantă din viața noastră, putem spune ca ne-am schimbat stilul de viață. Și, cu siguranță, că ne-am schimbat pe noi înșine. Trăim într-un univers în care suferința, vinovăția și moartea sunt reale (“triada tragica” despre care vorbește dr. Viktor Frankl). Dar în fiecare din noi există, pe lângă puterea de a acționa în acord cu condițiile genetice, de mediu, sociale etc. dar și o “putere sfidătoare a spiritului” (the defiant power of the spirit), puterea de a ne opune acestora atunci când este nevoie, de a lupta împotriva bolii și a suferinței, de “a spune da vieții”, de a aborda o atitudine optimista în ciuda suferinței, a bolii, a unui handicap, a unor condiții potrivnice. Vă recomand cu căldura să parcurgeți informațiile despre Logoterapia dr. Viktor Frankl (v. adresele de internet de mai jos).



FRICA este o reacție normală… firească… mai ales când e vorba de o boală complexă și când viitorul este incert. E de dorit ca ea să nu existe, cel puțin să nu ajungă continuă și să nu depășească anumite limite rezonabile, tolerabile, dar din nefericire fricii nu i se poate comanda și nici nu poate fi alungată cu forța… Dimpotrivă, se știe că cu cât omul se opune mai direct și mai intens fricii, cu atât ea sporește și se consolidează. În schimb, metodele psihiatrului vienez Viktor Frankl (http://ro.wikipedia.org/wiki/Viktor_Frankl și http://www.viktorfrankl.org), fondatorul Logoterapiei (A 3-a scoala vieneza de psihoterapie) sunt deosebit eficiente – intentia paradoxala și dereflectia - și sunt la îndemâna fiecăruia dintre noi (mulți dintre noi le și aplică, inconștient, instinctiv). În egală măsura, fiind un supraviețuitor a 4 lagăre naziste de concentrare, Viktor Frankl arată că au rezistat condițiilor bestiale din lagăr, bolilor, și amenințării continui cu moarte, mai ales aceia care au avut ochii îndreptați către viitor, adică cei care și-au dorit să trăiască și să lupte pentru atingerea unui scop bun (să supraviețuiască și să își revadă familia, să ducă la bun sfârșit o activitate începută, să își împlinească un vis etc).

“Cine are pentru ce să traiasca, poate indura aproape orice” (citat din Nietszche, pe care Frankl l-a verificat pe propria să piele, în cele 4 lagăre de concentrare prin care a fost purtat)

“A trăi înseamnă a suferi; iar a supraviețui înseamnă a găsi un sens în suferință” (sau, mai precis, în ciuda suferinței – n. nst.) – Dr. Gordon W. Allport, psiholog

FRICA este, așadar, firească mai ales când e vorba de o boala complexă și când viitorul (prognosticul bolii) este incert sau sumbru. Totuși! Având înainte un scop – să luptați cu boala și să învingeți, să va trăiți viața și să vă bucurați de ea în ciuda bolii și a suferinței, să că bucurați de cei dragi, și ei de Dvs. – toate acestea sunt motivații puternice, scopuri care așteaptă să fie împlinite și care vă vor mobiliza resursele și vă vor ajuta să treceți prin și peste suferința și greutățile bolii sau a tratamentului. Dumnezeu să ne ajute!



SANATATE și CURAJ! – sunteți la început de drum nou și poate că, cu mila lui Dumnezeu, el vă va conduce acolo unde doriți: sănătate, pace și dragoste alături de cei dragi, mulți ani de acum înainte!

Silvian Guranda
silvianguranda@yahoo.com
http://sanatatea-ta.eu
http://sanatatea-ta.eu/Lyme

Admin
Admin

Mesaje : 3
Data de înscriere : 06/03/2008

Vezi profilul utilizatorului http://sanatatea-ta.forumgratuit.ro

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum